Algeria withdraws licence of Saudi news channel Al-Arabiya

Algeria withdraws licence of Saudi news channel Al-Arabiya

The hashtag “#Expulsion_Sky_News_Arabia” has become a trend in Algeria, following the Algerian authorities’ decision to withdraw the accreditation of the al-Arabiya news channel, which is owned by the royal amily of the Saudi regime, accusing the channel of “disinformation and manipulation.”

Activists on social media launched a campaign in support of the decision, and calling for the expulsion of the UAE-owned Sky News Arabic channel.

They stressed that these channels are misleading and spreading false news, and therefore should be expelled for being a threaten to the security and stability of Algeria.

The activists pointed to the role of these channels, which aim to spread a culture of normalisation of relations with Zionism, and attack countries that defend the Palestinian cause and the cause of Arab and Islamic unity.

“The Ministry of Communication has decided to withdraw the accreditation granted to the representative of Al-Arabiya television channel in Algeria,” the official news agency APS quoted the Ministry of Communication as saying.

“The decision to withdraw the accreditation was due to this channel’s failure to respect the rules of ethics and its practice of disinformation and manipulation,” the Ministry added.

Join the discussion